Alcaldia, Urbanisme, Promoció econòmica, Consum, Via Pública i Serveis Econòmics.

Alcaldia, Urbanisme, Promoció econòmica, Consum, Via Pública i Serveis Econòmics.
Jaume Casals i Ció
Alcalde-President - Regidories d’Urbanisme, Promoció econòmica, Consum, Via pública i Serveis econòmics
Ampliar Informació

1. Àrea d’Urbanisme:

  • Planificació urbanística i règim urbanístic del sòl.

  • Desplegament del pla d’ordenació urbanística municipal.

  • Gestió i disciplina urbanística.

  • Intervenció en l’ús del sòl i en l’execució de les obres: llicències urbanístiques, comunicació prèvia i declaració de responsable d’obres, ordres d’execució i supòsits de ruïna.

  • Patrimoni municipal.

  • Informes i certificacions urbanístics.

  • Cartografia i serveis d’informació geogràfica (SIG).

  • Projectes i obres ordinàries d’arquitectura, obra civil, accessibilitat i nova urbanització.

  • Estudis territorials.

  • Guals.

  • Aparcaments i regulació d’estacionaments.

  • Ordenació i regulació de les activitats del municipi.

  • Intervencions ambientals en les autoritzacions, llicències, comunicacions prèvies, i declaracions responsables d’activitats.

  • Convenis de cooperació i conservació derivats de sectors industrials i residencials.

  • Gestió del personal adscrit a l’Àrea d’Urbanisme.

2. Àrea de Promoció Econòmica:

  • Organització de la Fira de Primavera i la Fira de Tardor.

  • Política municipal en matèria de promoció de l’activitat econòmica i creació d’empreses.

  • Política municipal en matèria de promoció i protecció del treball.

  • Relacions amb l’INEM i el Servei d’Ocupació de Catalunya.

  • Gestió dels plans ocupacionals.

  • Formació ocupacional.

  • Política municipal en matèria de promoció de l’activitat comercial en general.

  • Promoció d’obertura de nous comerços locals.

  • Relacions amb la Cambra de Comerç.

  • Relacions amb la Unió de Botiguers i Serveis (UBIS).

  • Gestió del mercat setmanal.

  • Gestió i coordinació del projecte OMPLE.

  • Ordenació de l’horari comercial, en l’àmbit de les competències municipals.

  • Promoció de l’Economia Social i Solidària i el cooperativisme.

  • Projecte de Navàs Sobirania Alimentària.

  • Gestió del personal adscrit a l’Àrea de Promoció Econòmica.

3. Àrea de Consum:

  • Inspeccions de consum.

  • Campanyes de sensibilització del consum responsable.

  • Mediació de conflictes consumidor-comerç.

  • Foment de l’associacionisme de consumidors.

  • Gestió del personal adscrit a l’Àrea de Consum.

4. Àrea de Via Pública:

  • Activitats en la via pública, autoritzacions recreatives i no recreatives.

  • Ocupacions en via pública.

  • Nomenclatura de carrers i numeracions.

  • Senyalització horitzontal i vertical.

  • Senyalització de sistemes de seguretat (semàfors, alarmes, sensors, etc.)

  • Manteniment de la xarxa de pública de clavegueram.

  • Manteniment dels espais públics: Via pública (calçada, voreres, clavegueram).

  • Manteniment mobiliari urbà, de l’arbrat, la jardineria i jocs infantils existents.

  • Salubritat de solars i tala d’arbres privats.

  • Manteniment edificis municipals.

  • Manteniment d’edificis educatius.

  • Muntatges provisionals municipals.

  • Gestió de brigades del Servei de Manteniment, Obres i Jardins.

  • Servei i instal·lacions urbanes

  • Instal·lacions en edificis, fonts ornamentals i equipaments municipals.

  • Infraestructures de serveis, serveis d’aigua potable i de telecomunicacions.

  • Gestió de programes d’eficiència energètica.

  • Seguiment i gestió de xarxes supramunicipals i aplicació de noves tecnologies.

  • Sistemes integrats de telegestió en instal·lacions urbanes.

  • Gestió del personal adscrit a l’Àrea de Via Publica.

5. Àrea de Serveis Econòmics:

  • Pressupost municipal.

  • Gestió pressupostària i control de la despesa.

  • Comptabilitat.

  • Política fiscal i financera.

  • Ordenances fiscals.

  • Gestió de tributs i d’altres ingressos de dret públic.

  • Recaptació tributària.

  • Inspecció tributària.

  • Planificació estratègica de l’Ajuntament des del punt de vista econòmic-financer.

  • Control i seguiment de les finances de l’empresa municipal.

  • Gestió del personal adscrit a l’Àrea de Serveis Econòmics.