1. Àrea d’Urbanisme:
-
Planificació urbanística i règim urbanístic del sòl.
-
Desplegament del pla d’ordenació urbanística municipal.
-
Gestió i disciplina urbanística.
-
Intervenció en l’ús del sòl i en l’execució de les obres: llicències urbanístiques, comunicació prèvia i declaració de responsable d’obres, ordres d’execució i supòsits de ruïna.
-
Patrimoni municipal.
-
Informes i certificacions urbanístics.
-
Cartografia i serveis d’informació geogràfica (SIG).
-
Projectes i obres ordinàries d’arquitectura, obra civil, accessibilitat i nova urbanització.
-
Estudis territorials.
-
Guals.
-
Aparcaments i regulació d’estacionaments.
-
Ordenació i regulació de les activitats del municipi.
-
Intervencions ambientals en les autoritzacions, llicències, comunicacions prèvies, i declaracions responsables d’activitats.
-
Convenis de cooperació i conservació derivats de sectors industrials i residencials.
-
Gestió del personal adscrit a l’Àrea d’Urbanisme.
2. Àrea de Promoció Econòmica:
-
Organització de la Fira de Primavera i la Fira de Tardor.
-
Política municipal en matèria de promoció de l’activitat econòmica i creació d’empreses.
-
Política municipal en matèria de promoció i protecció del treball.
-
Relacions amb l’INEM i el Servei d’Ocupació de Catalunya.
-
Gestió dels plans ocupacionals.
-
Formació ocupacional.
-
Política municipal en matèria de promoció de l’activitat comercial en general.
-
Promoció d’obertura de nous comerços locals.
-
Relacions amb la Cambra de Comerç.
-
Relacions amb la Unió de Botiguers i Serveis (UBIS).
-
Gestió del mercat setmanal.
-
Gestió i coordinació del projecte OMPLE.
-
Ordenació de l’horari comercial, en l’àmbit de les competències municipals.
-
Promoció de l’Economia Social i Solidària i el cooperativisme.
-
Projecte de Navàs Sobirania Alimentària.
-
Gestió del personal adscrit a l’Àrea de Promoció Econòmica.
3. Àrea de Consum:
-
Inspeccions de consum.
-
Campanyes de sensibilització del consum responsable.
-
Mediació de conflictes consumidor-comerç.
-
Foment de l’associacionisme de consumidors.
-
Gestió del personal adscrit a l’Àrea de Consum.
4. Àrea de Via Pública:
-
Activitats en la via pública, autoritzacions recreatives i no recreatives.
-
Ocupacions en via pública.
-
Nomenclatura de carrers i numeracions.
-
Senyalització horitzontal i vertical.
-
Senyalització de sistemes de seguretat (semàfors, alarmes, sensors, etc.)
-
Manteniment de la xarxa de pública de clavegueram.
-
Manteniment dels espais públics: Via pública (calçada, voreres, clavegueram).
-
Manteniment mobiliari urbà, de l’arbrat, la jardineria i jocs infantils existents.
-
Salubritat de solars i tala d’arbres privats.
-
Manteniment edificis municipals.
-
Manteniment d’edificis educatius.
-
Muntatges provisionals municipals.
-
Gestió de brigades del Servei de Manteniment, Obres i Jardins.
-
Servei i instal·lacions urbanes
-
Instal·lacions en edificis, fonts ornamentals i equipaments municipals.
-
Infraestructures de serveis, serveis d’aigua potable i de telecomunicacions.
-
Gestió de programes d’eficiència energètica.
-
Seguiment i gestió de xarxes supramunicipals i aplicació de noves tecnologies.
-
Sistemes integrats de telegestió en instal·lacions urbanes.
-
Gestió del personal adscrit a l’Àrea de Via Publica.
5. Àrea de Serveis Econòmics:
-
Pressupost municipal.
-
Gestió pressupostària i control de la despesa.
-
Comptabilitat.
-
Política fiscal i financera.
-
Ordenances fiscals.
-
Gestió de tributs i d’altres ingressos de dret públic.
-
Recaptació tributària.
-
Inspecció tributària.
-
Planificació estratègica de l’Ajuntament des del punt de vista econòmic-financer.
-
Control i seguiment de les finances de l’empresa municipal.
-
Gestió del personal adscrit a l’Àrea de Serveis Econòmics.