Notícies de salut i sostenibilitat de Navàs
Des del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya ens han comunicat la detecció del virus d’Influença Aviària d’Alta Patogenicitat (IAAP) H5N1 en un Xoriguer comú a Deltebre.
En data 20 d’octubre, el Laboratori Nacional de Referència d’Algete ha confirmat la detecció del virus de la IAAP H5N1 a la mostra obtinguda d’un Xoriguer comú localitzat al Parc natural del Delta de l’Ebre (Baix Ebre). A continuació s’ha fet la corresponent notificació al Ministeri d’Agricultura, Pesca, i Alimentació a través de la Red de Alerta Sanitaria Veterinaria (RASVE). S’ha detectat també un cas d’IA H5N1 en una au trobada al municipi de l’Ametlla de Mar, no obstant, en aquest darrer cas no s’ha pogut confirmar la patogenicitat
La detecció d’aquest cas d’IAAP H5N1, coincideix amb la notificació de diversos focus també d’IAAP H5N1 arreu d’Espanya, especialment amb un increment de casos des de juliol d’aquest any, així com amb el període de migració d’aus salvatges
En aquest context, reiterem la necessitat de mantenir l’alerta a l’evolució de la malaltia i a l’aparició de nous casos d’infecció pel virus en aus salvatges a tot el territori de Catalunya i especialment a la zona de detecció dels casos. Per aquest motiu cal conscienciar a la ciutadania:
- Amb l’objectiu d’evitar la manipulació d’aus silvestres mortes i malaltes per part de particulars.
- Perquè aquells ciutadans amb tinença d’aus de corral no registrades procedeixin a registrar-les i implementin mesures de bioseguretat per minimitzar el risc de contacte d’aus salvatges amb les aus de corral.
Podeu trobar més informació a la pàgina web del DARPA: enllaç
Per qualsevol qüestió podeu contactar amb el Servei de Sanitat Animal: sanitatanimal.agricultura@gencat.cat
triptic-cria-aus-autoconsum-catalunya
Descarregar