Notícies d'economia i desenvolupament de Navàs
Nova campanya per fomentar el comerç de proximitat
Navàs participarà en aquest projecte del Servei de Comerç Urbà de la Diputació de Barcelona amb l’objectiu d’impulsar una tasca divulgativa i formativa en relació als valors del comerç urbà i de proximitat a través dels contes.
Uns 60 alumnes, nens i nenes de 2n i 3r de Primària del Col·legi Sant Josep de Navàs han acollit aquest divendres 28 de novembre la presentació de la campanya Hi havia una vegada un comerç… Tot el que necessites a les teves mans, amb l’objectiu de fer créixer el comerç urbà com a valor a promoure entre els més petits, els infants.
Transmetre valors com la proximitat, la quotidianitat, la importància del que mengem, la compra responsable, la mobilitat, la sostenibilitat, referents com el mercat municipal, les fires, els eixos comercials… tot pensat des de la mirada dels més petits. Parlem d’un “contecontes” que es treballa de manera lúdica i interactiva.
Ha estat un espai de col·laboració compartit entre els alumnes, les professores de l’Escola Sant Josep i els referents de comerç de la Diputació de Barcelona i de l’Ajuntament de Navàs.
El projecte s’ha acompanyat d’un dibuix de la Pilarín Bayés, un dels referents de dibuix infantil al nostre país, un desplegable que els nens/nenes han rebut una vegada s’ha acabat la sessió del conte.
La Regidora i la tècnica de Comerç de l’Ajuntament de Navàs, Hortència Font i Mireia Chavarria, hi han estat presents i han valorat molt positivament l’activitat que ha estat molt dinàmica i participativa, amb els mateixos alumnes protagonitzant la història de dos germans bessons a qui els agrada molt investigar, cercar i descobrir coses noves i que surten a comprar sols per primera vegada.
En acabar l’activitat els nenes i nenes han omplert una enquesta de valoració divertida amb dibuixos i han fet un dibuix sobre el conte.
L’Institut-Escola Sant Jordi també acollirà aquesta sessió de contacontes al llarg del segon trimestre del curs.