Notícies sobre comunicació de Navàs
Recentment, el Consorci AOC (Administració Oberta de Catalunya) ha tancat l’accés als tràmits de l’e-TRAM. Per tant, a partir d’ara per poder-los realitzar serà necessari, tal i com marca la legislació vigent, identificar-se amb certificat digital.
Això permetrà garantir fefaentment la identitat de la persona que realitza el tràmit ja que, amb el sistema actual, es generaven riscos per a la seguretat informàtica dels ciutadans.
D’altra banda, el Consorci AOC ha ampliat el catàleg de tràmits disponibles i ho seguirà fent. A més, i en compliment de la normativa d’interoperabilitat, ben aviat gaudirem de la integració dels serveis del Consorci AOC i del gestor d’expedients Gestiona, que empra l’Ajuntament de Navàs.
Per tant, si encara no disposeu de certificat digital, us recordem que el podeu sol·licitar de forma totalment gratuïta al portal https://www.idcat.cat o aconseguir l’idcat mòbil amb el qual podreu realitzar els tràmits en línia només amb el vostre dispositiu mòbil. Per aconseguir l’idcat us remetem a la web del Consell Comarcal en el següent enllaç.
Finalment, s’ha de recordar que aquests mètodes d’identificació serveixen per a fer tot tipus de gestions còmodament des de casa no només a l’Ajuntament de Navàs sinó a tot el sector públic (estatal, nacional i local) i en alguns casos esdevenen requisit indispensable per a relacionar-se amb les administracions públiques.