Notícies de món rural del municipi de Navàs.

Dilluns a migdia a l’hotel rural de la Garriga de Castelladral, es va presentar el Pla de Turisme de Navàs, el primer treball que fa un anàlisi transversal i estudia l’impacte socioeconòmic que poden tenir sobre el territori recursos com el patrimoni, la gastronomia, l’enologia, l’oleoturisme, la natura, les sensacions, el paisatge i la cultura al servei d’una marca potent que ha de tenir l’ecologia com a centre d’interès turístic. Una marca que apunta a vendre’s sota el lema ‘El caràcter d’una terra’ que és porta d’entrada al Berguedà i gaudeix d’una proximitat privilegiada amb recursos turístics de primer nivell com Barcelona, Montserrat i Cardona.
La presentació es va fer davant de diferents agents representatius del sector, de Navàs i de municipis veïns amb els que hi ha voluntat d’interactuar.
El regidor de Turisme, Joan Fernández, va definir el Pla de Turisme de Navàs com un primer pas, una guia a seguir i un full de ruta on el sector públic i privat hauran de treballar colze a colze.
L’alcalde de Navàs, Jaume Casals, va fer una avaluació positiva dels recursos potencials i va demanar convicció ‘els primers que ens hem de creure que tenim potencial som els propis navassencs’. I va recordar que el municipi de Navàs podrà accedir per primera vegada als ajuts Leader de la Unió Europea, que es destinen al desenvolupament de zones rurals en declivi.
El treball de camp del Pla de Turisme, realitzat per Goretti Vila, parteix d’on som i què tenim, per deixar clara la situació estratègica de Navàs com a porta del Berguedà i la proximitat a centres d’oferta turística de primera categoria com Montserrat i Cardona.
Detalla els recursos turístics i els no turístics però tant o més importants, com la gastronomia, l’enoturisme, el paisatge, les sensacions i la cultura com una oportunitat de negoci. Com a punt feble destaca la manca d’oferta d’allotjaments, pocs productes identificables, poca promoció i millores en la senyalització.
Referent a la promoció, la regidoria de Turisme, ja està treballant en un tríptic que vol ser un primer pas en la promoció de recursos i oferta turística.
La presentació va finalitzar amb un distès debat i un aperitiu a càrrec del xef David Garcia, del restaurant TO(+) de Palà de Torroella, a l’era de la Garriga, que és l’únic establiment turístic de Navàs que surt a la prestigiosa Guia Michelin.
El Pla de Turisme es presentarà properament en un acte públic a Navàs.














