Notícies de l'Ajuntament de Navàs

Enguany els pressupostos participatius han arribat més tard però han començat abans. Aquesta vegada ja ens hem dotat d’un reglament dels pressupostos participatius i també hem creat una comissió. En aquesta comissió actualment hi ha l’alcalde, el regidor de Participació, el regidor d’Urbanisme i un tècnic de la seva àrea, una treballadora de serveis financers, un/a regidor/a de cada grup polític municipal i el secretari municipal. Aquesta comissió s’encarregarà de vetllar per l’organització del procés dels pressupostos participatius, el recompte i també la realització d’un seguiment de les opcions guanyadores.
De moment ja s’han realitzat un seguit de xerrades adreçades a la ciutadania informant de la 4a edició dels pressupostos participatius. Les xerrades s’han realitzat a la Sala d’actes de la Biblioteca, al barri Cal Miquel, i als nuclis del Mujal, Palà de Torroella i Castelladral.
Enguany els pressupostos participatius podem dir que segueixen la dinàmica que ja es va utiltizar en la darrera edició que ja va incorporar un seguit de millores que el conjunt de la comissió ha trobat encertades. Seguint amb la voluntat de buscar l’apoderament i la conscienciació de la població navassenca enguany es segueix amb la línia ascendent a l’hora de destinar-hi diners, des dels 50000€ de la primera edició fins als 150000€ de l’edició d’enguany. I a més enguany, l’esforç de votació tindrà més incidència perquè hem decidit ajuntar les propostes a realitzar l’any 2018 i les de l’any 2019, per tant enguany la gent decidirà la destinació de 300000€ dividits a parts iguals en les dues anualitats. Aquesta decisió s’ha pres per aprofitar el procés de votació que ja de per sí és complex, combinat amb els ajustos necessaris a nivell de pressupost i també tenint en compte la proximitat de les eleccions municipals del 2019 que podrien aturar la realització d’aquest procés participatiu segons en les dates que es realitzés. Per tant, decidirem 2 anys de cop, amb el compromís que les obres que no s’hagin fet el mes de març de 2019 llavors quedaran incorporades al pressupost però no es realitzaran fins un cop passades les eleccions municipals a finals de maig.
Des de l’Ajuntament estem contents amb la participació en els anteriors processos tot comparant-los amb processos semblants realitzats a altres poblacions, però tot i això ens agradaria que molta més gent aprofités aquesta oportunitat per poder proposar i decidir el destí d’aquests diners. Posem per cas, tot simplificant el procés que si votessin 300 persones, cadascuna d’elles estaria decidint aproximadament per 1000€. Per tant, creiem que és una oportunitat que val molt la pena. Proposeu i decidiu!
Enguany torna a haver-hi 3 apartats diferenciats de votació i es destinaran a cadascun d’ells 50000€ per cada anualitat, o sigui 100000€.
En el 1rapartat anomenat «Què milloraríeu», seguim amb la voluntat d’intentar transmetre a la ciutadania l’import que ja destinem a cada àrea i que les persones que participin en el procés decideixin quines àrees s’han de reforçar econòmicament. Som conscients que hi ha moltes àrees en les que la ciutadania hi pot veure mancances, i segurament no coincidiríem per tant optem perquè prioritzeu quines àrees reforçar, en aquest cas cada navassenc/a emetrà 2 vots a alguna de les partides proposades. En aquest cas tots els vots tindran una incidència econòmica en els àmbits proposats: activitats culturals, comerç local i mercat, educació, festes, fires, formació per l’ocupació, instal·lacions esportives, joventut, manteniment de camins, parcs i jardins, manteniment de carrers i residència.
El 2ni 3r apartat són propostes que farà la ciutadania, de moment a 28 de juny ja en tenim 10 de petites. Totes les propostes seran valorades pels nostres serveis tècnics i per la comissió per decidir si compleixen els criteris per ser acceptades.
El 2n apartat s’anomena «Fem-ne una de grossa», en aquest s’hi acceptaran propostes d’un pressupost de més de 25000€ i un màxim de 50000€, en aquest cas la ciutadania només podrà emetre un vot i sortiran escollides dues propostes. S’intentarà realitzar en 1r lloc l’any 2018 la proposta més votada i l’altra reservar-la per l’any següent. Si les propostes escollides no tinguessin el cost màxim els diners sobrants s’afegirien al conjunt de diners destinats al 3r apartat.
El 3r apartat s’anomena «Els petits canvis són poderosos», en aquesta opció s’acceptaran propostes d’imports des de 500€ fins a un màxim de 25000€. En aquest cas es segueix el funcionament dels anys anteriors i els navassencs podran emetre 5 vots i s’escolliran les propostes que tinguin un major percentatge del seu pressupost assolit fins a finalitzar els diners assignats a aquest 3r apartat, per tant s’utilitzarà un criteri de proporcionalitat.
Les propostes es podran presentar fins el 13 de juliol per correu electrònic participacio@navas.cat, o bé presencialment a l’OAC. I les votacions començaran el dimarts de Festa Major, el 28 d’agost i finalitzaran el 7 de setembre, aquella mateixa tarda hi haurà un recompte públic per veure quines propostes han resultat escollides.
a1d05a95a466ef46f894daa0b8a8bc2c8fc1d65c
Descarregarbda986792823fb06a700e86eaaa441286e6201e6
Descarregar3941511600ed8c0b37ae5977affcfab229cc17dd
Descarregar6830dafe9a9854dabd5c47287e7904f9d5b8f8cc
Descarregarf0911e7d0167d5192ae59fcc59803d75ef6be24d
Descarregar













