Categoria general per poder customitzar la vista de noticies

Aquest sant Jordi, fem cultura, regalem història, regalem Silencis.
Si encara no heu tingut l’oportunitat de fullejar Silencis, aprofiteu per sant Jordi! O si ja el teniu, regaleu-lo! Els fets històrics que recull, van marcar una gran part de la població navassenca, creant uns silencis que s’ha trigat dècades a començar a trencar. Una història que hem de conéixer per no repetir mai.
Els fets succeïts durant la República, la Guerra Civil i el primer franquisme van tenir una influència clara en diverses generacions del segle XX. Van ser uns anys de reivindicacions polítiques i socials, l’esperança que va suposar per a les classes populars l’arribada de la República aviat es frustraria davant la reacció dels sectors conservadors i generaria una espiral de violència que a Navàs comença amb els fets dels Sis d’Octubre del 34, però que tindria el seu punt àlgid durant la Guerra Civil. L’arribada del franquisme, amb tot el seu desplegament repressiu, havia d’imposar uns silencis que s’allargarien més enllà de la mort del dictador; uns silencis que aquesta publicació pretén que comencin a ser escoltats.
“Aquest és un llibre d’història local bo de debò. Va a l’arrel dels problemes, analitza i presenta, exposa i mostra perquè el lector d’avui pugui interpretar uns fets que són molt intensos en el cor de les persones, en la vida passada, però ineludibles per capir que la violència és estèril i erma, i només des del diàleg, la cultura i la convivència avança la història.” (Del pròleg de l’historiador Josep Maria Solé i Sabaté)
El dia de sant Jordi promocionarem el llibre des de l’stand d’Òmnium Bages, al passeig de Manresa, davant la Biblioteca del Casino. De 16:00h a 17:00h hi ha prevista la signatura per part del coordinador de l’obra, l’historiador Jordi Algué.














