Viatges en avió aquest estiu? Et deixem informació que et pot interessar

Des de l’Oficina del Consumidor del Consell Comarcal del Bages (OCIC Bages) han iniciat una campanya informativa sobre els drets que assisteixen a les persones usuàries de serveis de transport aeri així com consells bàsics per estances a l’estranger.

Quins drets tenen els viatgers en cas de retard o cancel·lació del vol? Com es pot reclamar en cas de pèrdua de l’equipatge? És obligatori contractar una assegurança de viatge? Aquestes i més preguntes són les que l’OCIC del Consell Comarcal del Bages vol respondre amb la nova campanya informativa i de sensibilització que acaba de llançar, i que des de l’Ajuntament fem extensiva.

S’han editat diversos materials en format paper i digital adreçats a agències de viatges i a la ciutadania en general amb informació sobre els drets dels viatgers en cas d’incidències amb les companyies aèries i recomanacions per evitar imprevistos durant el viatge. En concret els documents posen el focus en els retards i cancel·lacions dels vols, en els casos d’overbooking i la pèrdua de l’equipatge. Per altra banda, també s’ofereixen recomanacions sobre la documentació necessària per a viatjar, les assegurances mèdiques i de viatge o l’ús de vacunes.

Principals incidències amb els vols

Les principals consultes que s’adrecen a l’OCIC sobre incidències amb les companyies aèries són les relatives a cancel·lacions i grans retards. És rellevant que la ciutadania sàpiga que si la companyia aèria cancel·la un vol, es té dret a escollir entre la devolució de l’import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu. A més la companyia ha d’oferir gratuïtament menjar, begudes i, si calgués, sistemes de comunicació. Si el transport alternatiu surt l’endemà o dies més tard, també es té dret a allotjament gratuït (amb els desplaçaments inclosos).

En cas de retard o cancel·lació de vol, es recomana fer fotografies o gravacions en vídeo dels panells informatius on es reflecteix la cancel·lació o la demora. S’ha de fer la reclamació directament a la companyia per algun mitjà que permeti acreditar-la (correu electrònic, full oficial de reclamació segellat per l’empresa, carta certificada, burofax, etc). En el cas que l’empresa no respongui en el termini de 30 dies o ho faci prèviament en sentit contrari als interessos dels viatgers, es recomana sol·licitar cita prèvia a l’OCIC del Bages per tal de tramitar la reclamació.

Recomanacions de viatge

Què fer si han cancel·lat el meu vol

Publicació: 01/07/2019 a les 14:58
Altres notícies relacionades
Subscriu-te a la newsletter de Navàs