Notícies sobre Comerç de Navàs

Viatges en avió aquest estiu? Et deixem informació que et pot interessar

Des de l’Oficina del Consumidor del Consell Comarcal del Bages (OCIC Bages) han iniciat una campanya informativa sobre els drets que assisteixen a les persones usuàries de serveis de transport aeri així com consells bàsics per estances a l’estranger.

Quins drets tenen els viatgers en cas de retard o cancel·lació del vol? Com es pot reclamar en cas de pèrdua de l’equipatge? És obligatori contractar una assegurança de viatge? Aquestes i més preguntes són les que l’OCIC del Consell Comarcal del Bages vol respondre amb la nova campanya informativa i de sensibilització que acaba de llançar, i que des de l’Ajuntament fem extensiva.

S’han editat diversos materials en format paper i digital adreçats a agències de viatges i a la ciutadania en general amb informació sobre els drets dels viatgers en cas d’incidències amb les companyies aèries i recomanacions per evitar imprevistos durant el viatge. En concret els documents posen el focus en els retards i cancel·lacions dels vols, en els casos d’overbooking i la pèrdua de l’equipatge. Per altra banda, també s’ofereixen recomanacions sobre la documentació necessària per a viatjar, les assegurances mèdiques i de viatge o l’ús de vacunes.

Principals incidències amb els vols

Les principals consultes que s’adrecen a l’OCIC sobre incidències amb les companyies aèries són les relatives a cancel·lacions i grans retards. És rellevant que la ciutadania sàpiga que si la companyia aèria cancel·la un vol, es té dret a escollir entre la devolució de l’import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu. A més la companyia ha d’oferir gratuïtament menjar, begudes i, si calgués, sistemes de comunicació. Si el transport alternatiu surt l’endemà o dies més tard, també es té dret a allotjament gratuït (amb els desplaçaments inclosos).

En cas de retard o cancel·lació de vol, es recomana fer fotografies o gravacions en vídeo dels panells informatius on es reflecteix la cancel·lació o la demora. S’ha de fer la reclamació directament a la companyia per algun mitjà que permeti acreditar-la (correu electrònic, full oficial de reclamació segellat per l’empresa, carta certificada, burofax, etc). En el cas que l’empresa no respongui en el termini de 30 dies o ho faci prèviament en sentit contrari als interessos dels viatgers, es recomana sol·licitar cita prèvia a l’OCIC del Bages per tal de tramitar la reclamació.

Recomanacions de viatge

Què fer si han cancel·lat el meu vol

Publicació: 01/07/2019 a les 14:58
Altres notícies relacionades
Dilluns 06 de Novembre de 2023
NAVÀS US ANIMA A SORTIR DE TAPES!
Dilluns 30 d'Octubre de 2023
PREMIS DE LA CAMPANYA FIRA'T
Divendres 29 de Setembre de 2023
CAMPANYA FIRA'T!
Divendres 07 de Juliol de 2023
S’OBRE EL PERÍODE D'INSCRIPCIONS PER A LA FIRA DE TARDOR
Dilluns 29 de Maig de 2023
SORTEIG DELS PREMIS DE LA CAMPANYA COMERCIAL "SOMNIS"
Dimarts 11 d'Abril de 2023
MERCAT DE NAVÀS
Dimarts 04 d'Abril de 2023
CAMPANYA COMERCIAL SOMNIS
Divendres 31 de Març de 2023
TORNA A NAVÀS, L’OFICINA MÒBIL DEL CONSUMIDOR!
Dijous 02 de Març de 2023
NOVES LÍNIES DE SUBVENCIONS 2023
Divendres 02 de Desembre de 2022
FIRA DEL REGAL DE NAVÀS
Dijous 01 de Desembre de 2022
COMPRAR A NAVÀS SURT A COMPTE!
Dijous 03 de Novembre de 2022
CONCURS D'APARADORS DE NADAL 2022
Dijous 03 de Novembre de 2022
III CONCURS DE PESSEBRES 2022
Dimecres 02 de Novembre de 2022
NAVÀS CONVIDA A SORTIR DE TAPES
Dilluns 03 d'Octubre de 2022
90a FIRA DE TARDOR
Subscriu-te a la newsletter de Navàs