Notícies sobre Comerç de Navàs

Viatges en avió aquest estiu? Et deixem informació que et pot interessar

Des de l’Oficina del Consumidor del Consell Comarcal del Bages (OCIC Bages) han iniciat una campanya informativa sobre els drets que assisteixen a les persones usuàries de serveis de transport aeri així com consells bàsics per estances a l’estranger.

Quins drets tenen els viatgers en cas de retard o cancel·lació del vol? Com es pot reclamar en cas de pèrdua de l’equipatge? És obligatori contractar una assegurança de viatge? Aquestes i més preguntes són les que l’OCIC del Consell Comarcal del Bages vol respondre amb la nova campanya informativa i de sensibilització que acaba de llançar, i que des de l’Ajuntament fem extensiva.

S’han editat diversos materials en format paper i digital adreçats a agències de viatges i a la ciutadania en general amb informació sobre els drets dels viatgers en cas d’incidències amb les companyies aèries i recomanacions per evitar imprevistos durant el viatge. En concret els documents posen el focus en els retards i cancel·lacions dels vols, en els casos d’overbooking i la pèrdua de l’equipatge. Per altra banda, també s’ofereixen recomanacions sobre la documentació necessària per a viatjar, les assegurances mèdiques i de viatge o l’ús de vacunes.

Principals incidències amb els vols

Les principals consultes que s’adrecen a l’OCIC sobre incidències amb les companyies aèries són les relatives a cancel·lacions i grans retards. És rellevant que la ciutadania sàpiga que si la companyia aèria cancel·la un vol, es té dret a escollir entre la devolució de l’import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu. A més la companyia ha d’oferir gratuïtament menjar, begudes i, si calgués, sistemes de comunicació. Si el transport alternatiu surt l’endemà o dies més tard, també es té dret a allotjament gratuït (amb els desplaçaments inclosos).

En cas de retard o cancel·lació de vol, es recomana fer fotografies o gravacions en vídeo dels panells informatius on es reflecteix la cancel·lació o la demora. S’ha de fer la reclamació directament a la companyia per algun mitjà que permeti acreditar-la (correu electrònic, full oficial de reclamació segellat per l’empresa, carta certificada, burofax, etc). En el cas que l’empresa no respongui en el termini de 30 dies o ho faci prèviament en sentit contrari als interessos dels viatgers, es recomana sol·licitar cita prèvia a l’OCIC del Bages per tal de tramitar la reclamació.

Recomanacions de viatge

Què fer si han cancel·lat el meu vol

Publicació: 01/07/2019 a les 14:58
Altres notícies relacionades
Dilluns 18 de Juliol de 2022
NOVA INVERSIÓ AL POLÍGON INDUSTRIAL
Dimarts 19 d'Abril de 2022
EXPOSICIÓ DE CARTELLS DE LA FIRA DE PRIMAVERA
Dilluns 11 d'Abril de 2022
CAMPANYA COMERCIAL SOMNIS
Dijous 07 d'Abril de 2022
90a FIRA DE PRIMAVERA DE NAVÀS
Dimecres 30 de Març de 2022
OBERT PROCÉS SELECTIU PER A L’ATORGAMENT DE LLICÈNCIES PER AL MERCAT SETMANAL DE NAVÀS
Dijous 24 de Febrer de 2022
ELS ESTABLIMENTS DE NAVÀS SURTEN AL CARRER!
Dilluns 07 de Febrer de 2022
OBERT PERÍODE D'INSCRIPCIONS PER A PARTICPAR A LA FIRA DE PRIMAVERA DE NAVÀS (30 d’abril i 1 de maig de 2022)
Dimecres 22 de Desembre de 2021
PROJECTE SOBRE TAULES DE COMERÇ PER A L’ENFORTIMENT DEL SECTOR COMERCIAL I ECONÒMIC A NAVÀS
Dimarts 21 de Desembre de 2021
MERCAT DE NAVÀS
Dilluns 20 de Desembre de 2021
GUANYADORS/ES DEL CONCURS DE PESSEBRES 2021
Divendres 17 de Desembre de 2021
CONCURS DE PESSEBRES (Fira del Regal)
Divendres 17 de Desembre de 2021
CONCURS D'APARADORS DE NADAL 2021
Dimarts 14 de Desembre de 2021
FIRA DEL REGAL DE NAVÀS
Dimarts 23 de Novembre de 2021
Taller el canal electrònic a les administracions
Dijous 28 d'Octubre de 2021
TORNA EL NAVÀS T'APASSIONA
Subscriu-te a la newsletter de Navàs