Notícies sobre Comerç de Navàs

Viatges en avió aquest estiu? Et deixem informació que et pot interessar

Des de l’Oficina del Consumidor del Consell Comarcal del Bages (OCIC Bages) han iniciat una campanya informativa sobre els drets que assisteixen a les persones usuàries de serveis de transport aeri així com consells bàsics per estances a l’estranger.

Quins drets tenen els viatgers en cas de retard o cancel·lació del vol? Com es pot reclamar en cas de pèrdua de l’equipatge? És obligatori contractar una assegurança de viatge? Aquestes i més preguntes són les que l’OCIC del Consell Comarcal del Bages vol respondre amb la nova campanya informativa i de sensibilització que acaba de llançar, i que des de l’Ajuntament fem extensiva.

S’han editat diversos materials en format paper i digital adreçats a agències de viatges i a la ciutadania en general amb informació sobre els drets dels viatgers en cas d’incidències amb les companyies aèries i recomanacions per evitar imprevistos durant el viatge. En concret els documents posen el focus en els retards i cancel·lacions dels vols, en els casos d’overbooking i la pèrdua de l’equipatge. Per altra banda, també s’ofereixen recomanacions sobre la documentació necessària per a viatjar, les assegurances mèdiques i de viatge o l’ús de vacunes.

Principals incidències amb els vols

Les principals consultes que s’adrecen a l’OCIC sobre incidències amb les companyies aèries són les relatives a cancel·lacions i grans retards. És rellevant que la ciutadania sàpiga que si la companyia aèria cancel·la un vol, es té dret a escollir entre la devolució de l’import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu. A més la companyia ha d’oferir gratuïtament menjar, begudes i, si calgués, sistemes de comunicació. Si el transport alternatiu surt l’endemà o dies més tard, també es té dret a allotjament gratuït (amb els desplaçaments inclosos).

En cas de retard o cancel·lació de vol, es recomana fer fotografies o gravacions en vídeo dels panells informatius on es reflecteix la cancel·lació o la demora. S’ha de fer la reclamació directament a la companyia per algun mitjà que permeti acreditar-la (correu electrònic, full oficial de reclamació segellat per l’empresa, carta certificada, burofax, etc). En el cas que l’empresa no respongui en el termini de 30 dies o ho faci prèviament en sentit contrari als interessos dels viatgers, es recomana sol·licitar cita prèvia a l’OCIC del Bages per tal de tramitar la reclamació.

Recomanacions de viatge

Què fer si han cancel·lat el meu vol

Publicació: 01/07/2019 a les 14:58
Altres notícies relacionades
Dimecres 06 d'Octubre de 2021
89A FIRA DE TARDOR DE NAVÀS
Dissabte 01 de Maig de 2021
SORTEIG CAMPANYA "SOMNI FET REGAL"
Dimarts 06 d'Abril de 2021
89A FIRA DE PRIMAVERA: MÉS CULTURA I COMERÇ LOCAL
Dijous 25 de Març de 2021
CAMPANYA COMERCIAL DE SOMNI!
Dimecres 13 de Gener de 2021
GUANYADORS/ES DEL CONCURS D'APARADORS DE NADAL DE NAVÀS
Dijous 17 de Desembre de 2020
COMPRAR A NAVÀS SURT A COMPTE!
Dimecres 11 de Novembre de 2020
BONIFICACIÓ DEL 25% DE LA TAXA DE RESIDUS ALS ESTABLIMENTS AFECTATS PER LA COVID-19
Dimarts 10 de Novembre de 2020
PREMIATS I PREMIADES DE LA CAMPANYA FIRA'T
Dimecres 28 d'Octubre de 2020
NOVA GUIA D'INFORMACIÓ MUNICIPAL, COMERCIAL I DE SERVEIS
Dilluns 19 d'Octubre de 2020
Continua i s’amplia la Campanya Fira’t!
Dimecres 14 d'Octubre de 2020
SUSPESA LA 88A FIRA DE TARDOR
Dilluns 05 d'Octubre de 2020
ARRIBA LA "88A FIRA DE TARDOR", ADAPTADA A LA SITUACIÓ SOCIOSANITÀRIA
Dimarts 08 de Setembre de 2020
Projecte "Petits pobles, bons poductes, grans idees"
Divendres 26 de Juny de 2020
Reobert al públic el pàrquing del Passeig Ramon Vall
Divendres 29 de Maig de 2020
Ajuda econòmica als establiments afectats per la Covid-19
Subscriu-te a la newsletter de Navàs